Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a Mesés Gasztro Kft. (székhely: 5241 Abádszalók, Mikszáth Kálmán utca 17., adószám: 32421934-2-16) (továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett miniz.hu internetes weblapon elérhető online szolgáltatásait igénybe vevő Megrendelők (együttesen: Felek) általi használatának feltételeit tartalmazza.
Megrendelő egyedi regisztráció után megrendeléseket adhat le, ezzel megbízást adva Szolgáltatónak a különböző termékek elkészítésére. A megrendelt termékeket Szolgáltató házhoz szállítja, illetve személyes átvétel esetén a megadott helyszínen lehetőséget biztosít a termékek átvételére.
A regisztrációt követően tett kifejezett kölcsönös nyilatkozatokkal a Szolgáltató és a Megrendelő között a Szolgáltató közvetítésével online vállalkozói szerződés jön létre.
Jelen ÁSZF mindenkor hatályos változatát a Szolgáltató a honlapján teszi közé. Jelen ÁSZF minden Megrendelőnek elérhető. Szolgáltató fenntartja a jogát arra vonatkozóan, hogy jelen ÁSZF-et egyoldalúan módosítsa. A módosítás a honlapon történő megjelenés után 5 napon belül lép érvénybe.
I. Fogalmak
Szolgáltató: Mesés Gasztro Kft, engedéllyel rendelkező vállalkozás, amely vállalja a vonatkozó ÁSZF és szerződés rendelkezéseinek megfelelően a honlapra feltöltött kínálatból a Megrendelő által megrendelt termékek egyeztetett határidőre történő elkészítését.
Miniz.hu / weboldal / webáruház: a Szolgáltató által www.miniz.hu domain alatt magyar nyelven üzemeltett online felület, ahol a Szolgáltató termékeit, szolgáltatásait feltüntetheti, illetve amelyen keresztül Megrendelő megrendelését leadhatja.
Termék: a Szolgáltató által készített sós vagy édes cukrászati termék, ahogy annak fényképét, leírását és hozzávalóit a honlapon a Szolgáltató közzéteszi.
Megrendelő, felhasználó: az a felhasználó, aki a honlapon biztosított informatikai háttér igénybevételével termékeket rendel az általa kiválasztott feltételekkel Szolgáltatótól.
Állandó kínálat: a Szolgáltató által szabadon meghatározott termékek köre, listája, amelyet Megrendelő a megrendelése esetén a honlapon megjelölt vállalási határidőn belül a Szolgáltató kész és képes elkészíteni, amennyiben Megrendelő megrendelte a termékeket.
II. Az elektronikus úton történő szerződéskötésre vonatkozó szabályok
Amennyiben bárki megrendelést kíván adni valamely, a honlapon feltüntetett termék előkészítésére, lehetősége van a honlapon előzetesen Megrendelőként regisztrálni és létrehozni egy felhasználónévvel és jelszóval védett személyes fiókot a honlapon feltüntetett Regisztráció́ menüpontban. A megrendeléshez a regisztráció kötelező.
A regisztráció során a Megrendelő köteles megadni alábbi személyes adatait és elérhetőségeit: név, felhasználónév, jelszó, telefonos elérhetőség, email cím. A regisztráció tudomásul vételét a Szolgáltató a Megrendelő által megadott e-mail címre küldött elektronikus levéllel visszaigazolja.
A regisztráció során a feltöltött személyes adatokat a Megrendelő̋ saját maga által képzett felhasználóévvel és jelszóval védett személyes fiókja tartalmazza. Jelszavát és felhasználónevét a Megrendelő̋ köteles titokban tartani, Szolgáltatót nem terheli semmilyen felelősség az olyan adatvesztésért, jogosulatlan adatfelhasználásért, illetve a Megrendelő̋ személyes adataihoz történő̋ illetéktelen hozzáférésért, amely abból fakadóan vált lehetségessé́, hogy Megrendelő̋ a felhasználóneve, illetve jelszava titokban maradása érdekében mulasztott, illetve nem tett meg minden szükséges intézkedést.
A regisztráció́, illetve annak Szolgáltató́ általi visszaigazolása nem jelenti automatikusan a Szolgáltatóval történő szerződéskötést, az a Megrendelő̋ részéről csak a szerződéskötés érdekében szükséges előkészítésnek minősül.
A regisztráció során, illetve a megrendeléskor a Megrendelő által megadott adatok megfelelőségét, valódiságáért és pontosságáért kizárólag a Megrendelőt terheli felelősség.
Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre.
A Szolgáltatót, nem terheli semmilyen felelősség, illetve helytállási kötelezettség a Megrendelő által megadott adatok pontatlanságáért, valótlanságáért, illetve az ebből eredő bármilyen jogvesztéséért, kárért nem vagyoni sérelemért, további költségekért, történjen annak felmerülése bármilyen jogcímen (költségként, büntetésként stb.). Ekként amennyiben a Megrendelő a kézbesítési címet nem kellő pontossággal adta meg, vagy az nem felel meg a forgalomban kapható navigációs szoftverek által azonosítható címnek, és ebből következően a Szolgáltató a kézbesítési címet nem találja, vagy a megadott időpontban a kézbesítési címen nincs jelen a Megrendelő, vagy meghatalmazottja, a termék kézbesítésének elmaradása vagy késedelme nem minősül a Szolgáltató részéről szerződésszegésnek.
Megrendelő a honlapon keresztül az ott feltüntetett termékekre elektronikus úton megrendelést adhat a Szolgáltatónak a feltüntetett képi vagy szöveges ikonokra történő kattintással a:
– mennyiségi jellemzők (súly, darabszám, szeletszám stb.) kiválasztásával a kosárba helyezéssel,
– a kívánt teljesítési határidő, továbbá
– a kézbesítési és számlázási cím,
– fizetési és átvételi mód megadásával.
Készpénzes (utánvétes) vagy előre utalásos fizetés esetén is a véglegesítem/megrendelem gombot kell megnyomni. Megrendelő a kosár tartalmát a rendelés véglegesítéséig szabadon módosíthatja, teljesítési kötelezettsége a szerződéskötést eredményező cselekményig nem keletkezik.
Amennyiben a Megrendelő előzetesen nem hozott létre a honlapon személyes fiókot (vagyis nem regisztrált) a megrendelés során meg kell adnia nevét, telefonos elérhetőségét és e-mail címét, illetve ha házhozszállítással rendelte meg a terméket akkor szállítási címet.
A megrendelés befejezése a honlapon feltüntetett megrendelés ikonra történő kattintással, illetve a honlapon feltüntetett hatályos ÁSZF elfogadásával történik.
A szerződéskötés magyar nyelven történik. Előre utalásos fizetés választása esetén a Szolgáltató megküldi az utaláshoz szükséges adatokat.
Ha a Megrendelő a Szolgáltató állandó kínálatából rendel terméket, a megrendelésben teljesítési határidőként kizárólag a megrendeléstől számított 48 órát követő határidő állítható be.
Készpénzes fizetés választásánál a Megrendelő a Szolgáltatónál, házhozszállítás esetén a futárnál tud fizetni.
A Megrendelő a termék árát előre köteles megfizetni online fizetés választása esetén. A termék árának minden esetben a honlapon a megrendelés időpontjában adóval megnövelt feltüntetett teljes összegét továbbá a szállítási díjat kell tekinteni, amelyet a Megrendelő HUF pénznemben köteles teljesíteni. A termék ára bruttó ár, tartalmazza a termék elkészítésének ellenértékét. A csomagolás költséget és az esetleges szállítási díjat nem tartalmazza.
Amennyiben a Megrendelő az állandó kínálatból rendelt, a Szolgáltató jogosult arra, hogy a kért teljesítési határidőtől eltérő teljesítési időre vállalja a termék elkészítését. Amennyiben a Megrendelő a módosított teljesítési határidőt nem fogadja el, elállhat a megrendeléstől, vagy más terméket rendelhet. A Szolgáltató jogosult arra, hogy a megrendelést ne vállalja el, ekkor a szolgáltató erről maximum 6 órán belüli határidőben e-mailben értesíti a Megrendelőt.
Amennyiben a Szolgáltató a Megrendelő megrendelését módosítás nélkül elfogadja, és ezt Szolgáltató e-mailben közli a Megrendelővel, a Megrendelő és a Szolgáltató között a megrendelt termék(ek) elkészítésére vonatkozó egyedi vállalkozói szerződés (továbbiakban: vállalkozási szerződés) jön létre az elfogadó nyilatkozat közlésének időpontjában. A vállalkozói szerződés nem letölthető, nem kerül iktatásra, utóbb nem lesz hozzáférhető és nem utal magatartási kódexre sem.
Amennyiben a Megrendelő megrendelése alapján a vállalkozási szerződés létrejön, a Szolgáltató a megrendelést automatikusan azonosítószámmal látja el. A Szolgáltató teljesítése során az azonosítószám azonosítja a megrendelést, illetve a megrendelt terméket. A vállalkozási szerződés határozatlan időre, annak teljesítéséig szól.
Vita esetében a vállalkozó szerződés létrejöttének időpontjának azt az időpontot kell tekinteni, amikor a Szolgáltató az elfogadó nyilatkozatáról szóló elektronikus levelet a Megrendelő megadott e-mailcímére megküldte, függetlenül attól, hogy a nyilatkozatról a Megrendelő mikor szerzett tudomást, illetve azt megismerte-e.
A vállalkozási szerződés létrejötte helyének minden esetben a Szolgáltató székhelyét kell tekinteni. A vállalkozási szerződés teljesítésének helye minden esetben a Megrendelő által megadott kézbesítési cím, illetve személyes átvételnél a Szolgáltató címe.
Megrendelő a megrendeléstől később is elállhat a személyes fiókjából, illetve a megrendeléskor megadott e-mail címéről küldött elektronikus üzenettel az alábbi jogkövetkezményekkel:
– amennyiben a Megrendelő a teljesítési határidőt megelőzően legalább 72 órával közli elállását, a már előre kifizetett ár a Megrendelőnek teljes egészében visszajár, a megrendelt termék pedig nem kerül elkészítésre sem kiszállításra,
– a teljesítési határidőt megelőzően 48-72 órával közli elállását, akkor a már kifizetett ár 50%-a Megrendelőnek visszajár (készpénzes fizetés esetén a megrendelés 50%-a lemondás esetén átutalással rendezendő), a fennmaradó 50% bánatpénzként a Szolgáltatót illeti, a megrendelt termék nem kerül kiszállításra,
– a teljesítési határidőt megelőzőn kevesebb mint 48 órával közli elállását, a már kifizetett ár a Megrendelőnek nem jár vissza (készpénzes fizetés esetén a megrendelés 100%-a ugyanúgy rendezendő), a terméket pedig a Megrendelő kérésére Szolgáltatónál átveheti.
Megrendelő az átvétel után a kiszállított termékek esetében, azok izére, szavatosságára legfeljebb 48 belül tehet kifogást, melyet Szolgáltató köteles megvizsgálni.
A termékek Megrendelőhöz történő kiszállítását illetve csomagolását a Szolgáltató biztosítja a Megrendelő által a megrendeléskor megadott kézbesítési címre a Megrendelő által megszabott és a Szolgáltató által elfogadott teljesítési határidőre.
A megrendelt termék(ek)et a jellemzőktől, valamint megrendeléstől függően a Szolgáltató „MiNi’Z” védjeggyel ellátott a termék méretéhez igazodó́ élelmiszer szállítására alkalmas papír anyagú dobozba, celofánba, díszdobozba csomagolja vagy élelmiszer szállítására alkalmas hungarocell dobozban és a Megrendelő̋ által megjelölt kézbesítési címre szállítja akként, hogy a termék az elfogadott teljesítési határidőig kézbesítésre kerüljön.
Megrendelő személyesen vagy meghatalmazottja útján köteles a megadott kézbesítési címen a terméket a Szolgáltató képviselőjétől átvenni, a kézbesítési bizonylatot aláírni, illetve a termék átadása érdekében a Szolgáltatóval együttműködni, a megadott kommunikációs csatornákat (telefon, e-mail) működképes állapotban tartani és rendeltetésszerűen használni. Amennyiben a Szolgáltató képviselője a terméket azért nem tudja kiszállítani, mert a Megrendelő a címen nem elérhető a kiérkezésétől számított 20 percen belül, akkor Szolgáltató a terméket a Szolgáltató székhelyére visszaszállítja. Megrendelő ilyen esetben a teljesítési határidőtől számított 8 órán belül írásban jelezheti, hogy a terméket a következő 24 órában saját költségén átveszi a Szolgáltató honlapon megadott címén, ellenkező esetben a Szolgáltató jogosult a terméket megsemmisíteni.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy a teljesítési határidőt Szolgáltató maximum 4 óra időtartamban túllépheti (türelmi idő), amely nem minősül késedelemnek, és amely időtúllépés a városi forgalom előre nem látható körülményeiből adódhatnak. Amennyiben a türelmi idő alatt Szolgáltató a terméket kiszállítja, nem terheli indokolási kötelezettség. Ez esetben Szolgáltató mindet megtesz annak érdekében, hogy a Megrendelőt a megadott elérhetőségeken értesítse a késedelemről és a várható kézbesítési időpontról.
Szolgáltató a Megrendelő részére a kifizetés igazolására a megrendelés elküldését követően elektronikus számlát állít ki, melyet a Megrendelő által megadott email címre továbbít. Jelen ÁSZF elfogadása elektronikus számlabefogadási beleegyezésének minősül. Az ÁSZF elfogadását követően a Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy számára a Szolgáltató elektronikus számlát állítson ki.
A fentieknek megfelelően a Megrendelő a megrendelés leadásával, megrendelése módosításával és a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató által kiállított és a hatályos jogszabályoknak megfelelő elektronikus számlát befogadja, valamint azt a Szolgáltató által küldött számlára vonatkozó e-mailből letöltse.
A Szolgáltató által kiállított elektronikus számlát a KBOSS.hu Kft látja el időbélyegzővel és digitális aláírással a Szolgáltató megbízásából. A Szolgáltató által kiállított elektronikus Számla elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat, amely a számviteli és az ÁFA jogszabályok által szabályozott és adóigazgatási azonosításra teljes mértékben alkalmas. Az elektronikus úton kibocsátott számlákat a hatályos jogszabályok alapján, elektronikus úton kell megőrizni. Az eredeti elektronikus számla, mint elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat, hitelesen igazolja az adófizetéssel kapcsolatos jogok és kötelezettségek létét.
Mindezek alapján a Megrendelő, aki a szolgáltató honlapján keresztül adja le megrendelését és szállítással, illetve a Szolgáltatónál kívánja a terméket átvenni, minden esetben a fentieknek megfelelő elektronikus számlát kap a rendeléséről, melyet legkésőbb az átvételnél elküld a szolgáltató. Az így kiállított elektronikus Számla megfelel az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben, a 23/2014 (VI.30.) NGM rendeletben és az egyéb elektronikus számlára vonatkozó jogszabályokban előírt feltételeknek.
Szolgáltató jelenleg az alábbi fizetési módokat biztosítja Megrendelő részére: készpénzes fizetés, illetve átutalás. A készpénzben történő fizetés esetében Megrendelő a terméket készpénzben egyenlíti ki az átvételi ponton vagy a házhozszállítás alkalmával. Átutalás esetén a Megrendelő a megrendelés után kapott visszaigazoló e-mailben megkapja az átutalás részleteit is, amely alapján a fizetési kötelezettségét rendezni tudja.
A Szolgáltató vállalja, hogy fenntartja és működteti a www.miniz.hu internetes honlapot, amelyen keresztül biztosítja, hogy a Megrendelők megismerhessék és megrendelhessék a termékeit., regisztrálja a Megrendelők megrendelését, továbbá a Megrendelő felé az elfogadó, illetve elálló nyilatkozatait.
Szolgáltató vállalja, hogy az általa megjelölt területekre (Érd, Diósd, Törökbálint, Budaörs, Százhalombatta, Tárnok, Martonvásár, Budapest XXII. és XI. kerület) vállalja adott díj ellenében a kiszállítást. Amennyiben megrendelő más városból, településből ad le rendelést, Szolgáltató́ kötelessége őt tájékoztatni annak lehetőségéről, illetve külön megállapított díjáról, valamint akár arról is, hogy a rendelés semmilyen módon sem teljesíthető. Szolgáltató a Megrendelő̋ hibás kiszállítási mód választása miatt felelősséggel nem tartozik.
A termék elkészítésével kapcsolatosan a hibátlan teljesítésért a Szolgáltatót terheli mind a vállalkozási szerződésből eredő felelősség, mind a termékfelelősséget szabályozó jogszabályi előírások szerinti termékfelelősség.
A Szolgáltató a megrendelések teljesítése során a leggondosabban köteles eljárni, köteles betartani az élelmiszerekre vonatkozó tárolási, higiéniai, és az élelmiszer-feldolgozásra, sütőipari termékek készítésére vonatkozó élelmiszerbiztonsági szabályokat.
A cukrászati termék a weboldalon feltüntetett jellemzőktől, színes fotóktól, a méret kialakítás és díszítés vonatkozásában apró eltéréseket mutathat, amely apró eltérésekért a Szolgáltatót felelősség nem terheli.
Szolgáltató tájékoztatja Megrendelőt, hogy a gyümölcsből, diófélékből készült ételek nyomokban magot, héjat tartalmaz(hat)nak. Az ebből eredő esetleges károkért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
A Szolgáltató által készített torták, sütemények a hatályos jogszabályoknak és a HACCP előírásoknak megfelelő üzemben készülnek.
A Megrendelő által átvett torták, sütemények esetén, mivel azok tárolási szokásait Szolgáltató ellenőrizni nem tudja, azok szavatossági idejéért a Szolgáltatót 12 órán túl felelősséget nem vállal.
A terméknek külalakjában meg kell felelnie a honlapra feltöltött fényképnek, minőségében pedig a termék leírásának, illetve a Szolgáltató által megadott alapanyaglistának. A Szolgáltatót terheli a termék kiszállításával, a szállítás kapcsán történő esetleges állagromlással kapcsolatos kárveszély.
Amennyiben az Állandó kínálatban szereplő termékkel kapcsolatos megrendelést a Szolgáltató:
– nem teljesíti,
– határidőben nem teljesíti,
– nem elfogadható minőségben teljesíti,
– nem a megrendelés szerinti mennyiségben teljesíti, akkor Megrendelő jogosult Szolgáltató által készített termék átvételét visszautasítani.
A Szolgáltató hibás teljesítése következményeként, amennyiben a termék helyettesítését a Megrendelő elfogadja, úgy a vállalkozási szerződés teljesítése a fentiek szerint változatlanul folytatódik a Megrendelővel esetlegesen egyedi változtatások figyelembevételével.
Amennyiben a Megrendelő a termék helyettesítését nem fogadja el, de kéri a hibás termék kiszállítását, úgy a vállalkozási szerződés teljesítése a változatlanul folytatódik, ám a Megrendelő jogosult árleszállítást kérni. Az árleszállítás mértékéről Szolgáltató minden esetben egyedi döntést hoz, ám az nem lehet nagyobb, mint a termék árának 50%-a.
Amennyiben a Megrendelő a termék helyettesítését nem fogadja el, és nem kéri a hibás termék kiszállítását sem, úgy az a megrendeléstől történő elállásnak minősül és a termék ára számára a teljesítési határidőtől számított 5 napon belül visszajár, amelyet Szolgáltató a Megrendelő által megadott bankszámlaszámra átutalással fizet vissza, ennek hiányában postai kézbesítés útján teljesíti a Megrendelő által megadott kézbesítési címre feladással.
Amennyiben a termék a megrendelt és a honlapra a Szolgáltató által feltöltött mennyiségi jellemzőinek nem felel meg, a Szolgáltató csak a termék árának arányos részére jogosult, az ár fennmaradó arányos részét pedig köteles Megrendelőnek a teljesítési határidőtől számított 5 napon belül visszautalni. A mennyiségi jellemzők hibahatára a megadott mennyiségi paraméterek figyelembevételével 5%, amelyen belüli méret, illetve mennyiségi eltérés nem minősül hibás teljesítésnek.
Amennyiben a Szolgáltató
– a termék kiszállítását nem teljesíti,
– a termék kiszállításával késedelembe esik,
– termék állaga, külalakja a szállítás során sérül,
a Szolgáltató hibásan teljesít, amely az alábbi jogkövetkezményekkel jár.
Amennyiben a Szolgáltató
– a termék kiszállítását nem teljesíti,
– a termék kiszállításával késedelembe esik,
Megrendelő a megrendeléstől elállhat, és igényelheti a termék árának visszafizetését.
Ezen esetben a Szolgáltató a termék árát a Megrendelő által megadott bankszámlaszámra átutalással köteles 5 napon belül visszafizetni, ennek hiányában postai kézbesítés útján teljesíti a Megrendelő által megadott kézbesítési címre feladással.
Amennyiben a termék állaga a kiszállítása során oly mértékben sérül, hogy az eredeti rendeltetésének betöltésére alkalmatlan, higiéniás szempontok szerint emberi fogyasztásra alkalmatlan vagy nemkívánatos, de a Megrendelő kéri a hibás termék kiszállítását, úgy a vállalkozási szerződés teljesítése a változatlanul folytatódik, ám a Megrendelő jogosult árleszállítást kérni. Az árleszállítás mértékéről Szolgáltató minden esetben egyedi döntést hoz, ám az nem lehet nagyobb, mint a termék árának 50%-a.
Amennyiben a Megrendelő nem kéri a hibás termék kiszállítását sem, úgy az a megrendeléstől történő elállásnak minősül és a termék ára számára a teljesítési határidőtől számított 5 napon belül visszajár, amelyet Szolgáltató a Megrendelő által megadott bankszámlaszámra átutalással fizet vissza, ennek hiányában postai kézbesítés útján teljesíti a Megrendelő által megadott kézbesítési címre feladással.
Hibás teljesítés esetében a Szolgáltató köteles az ok felmerüléséről az ok természetét is figyelembe véve a Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni.
Felek mentesülnek a jelen szerződésből fakadó kötelezettségeik nem vagy részleges teljesítésével kapcsolatos jogkövetkezmények alól, ha a késedelem, hibás teljesítés, vagy nem teljesítés ellenállhatatlan erők (vis maior) következménye. Ellenállhatatlan erőn olyan körülményeket kell érteni, melyek a jelen szerződés aláírását követően felmerülő, előreláthatatlan és a Felek által elháríthatatlan események következtében áll be. Ilyennek tekintendők főképp, de nem kizárólag a háború, földrengés, tűzvész, betegség, robbanás, általános anyag- és üzemanyag hiány, baleset. Az ellenállhatatlan erő által érintett fél köteles a másik Felet a vis maior helyzet bekövetkeztéről, illetve megszűnéséről 3 (három) napon belül értesíteni.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy nem gyakorolhatja 45/2014.( II.26.) Korm.r. 20. §-ban rögzített elállási és felmondási jogot romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.
Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy tiszteletben tartja és nem sérti a Szolgáltató szellemi alkotáshoz fűződő jogait, beleértve a honlapon futó, a Szolgáltató tulajdonát kepéző számítógépes programalkotásokat is. Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy semmilyen módon nem használja, illetve hasznosítja a Szolgáltató védjegyeit, logóját, termékfotóit.
A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a Megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Megrendelőnek mégis valamilyen panasza, észrevétele van a megrendelésével és/vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a Szolgáltató Vevőszolgálatán keresztül tudja a Szolgáltató felé jelezni az info@miniz.hu e-mail címen. A Szolgáltató a Megrendelő panaszát legkésőbb annak beérkezésétől számított 30 napon belül köteles kivizsgálni és a panasz közlésével azonos módon tájékoztatja a Megrendelőt a vizsgálat eredményéről, valamint arról, hogy annak elutasítása esetén milyen jogorvoslati lehetőségek állnak a Megrendelő rendelkezésére.
Megrendelő a megrendelt cukrászati termék átvételével igazolja, hogy az adott megrendelésszám alatti terméket megfelelő külalakban, a megrendelt forma és design szerinti minőségben és méretben átvette. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a cukrászati termék ízével kapcsolatban a cukrászati termék átvételétől számított 24 órán belül, bizonylat bemutatása mellett élhet kifogással a Szolgáltató 2049 Diósd, Homokbánya utca 70. szám alatti Vevőszolgálatán feltéve, ha a megvágott cukrászati termék minimum ¾-ét egyeztetés céljára a Szolgáltatónak bemutatja és azt magával viszi ( a cukrászati termék mérése súly alapján történik).
A fogyasztó bármilyen fogyasztóvédelmi probléma esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel a vállalkozás piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból.
A fogyasztó egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal.
Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/pest/szervezetiegysegek-elerhetosegei/fogyasztovedelmi-foosztaly
Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Tájékoztatjuk, hogy Ön a Szolgáltatóval szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát a Szolgáltató elutasítja, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett független testület. Hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A vállalkozásnak együttműködési kötelezettsége van, ami azt jelenti, hogy a békéltető testületi meghallgatásra a vállalkozás köteles válasziratot benyújtani, valamint a meghallgatáson a cég képviselője köteles megjelenni, ellenkező esetben fogyasztóvédelmi bírságot szab ki rá a fogyasztóvédelmi hatóság.
Pest Megyei Békéltető Testület
Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2. Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81 Telefonszáma: (1) 792-7881 Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu; www.panaszrendezes.hu E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
III. Záró rendelkezések
A jelen ÁSZF szerint létrejött vállalkozási szerződés a Szolgáltató illetve a Megrendelő között kizárólag vállalkozási szerződéses jogviszonyt hoz létre. A vállalkozási szerződés nem teremt közöttük munkaviszonyt, és az egyik fél által sem értelmezhető munkaszerződésnek.
A Szolgáltató önállóan, a Megrendelő megrendelésére fejt ki munkavégzéssel járó tevékenységet, amelyet a Szolgáltató a jelen ÁSZF-ben kikötött rendelkezéseken túlmenően semmilyen módon nem befolyásol, illetve irányít. A Szolgáltató a tevékenységét önállóan, saját eszközeivel végzi, a Szolgáltatónak a Szolgáltató tevékenységét illetően nincs utasításadási jogköre. Felek írásbelinek fogadják el az sms illetve e-mail útján küldött nyilatkozatokat.
Felek megállapodnak abban, hogy a fentiek figyelembevételével egymással elsősorban elektronikus úton kommunikálnak, a Megrendelő regisztrációja vagy megrendelése alkalmával feltöltött e-mail címére, illetve személyes fiókjába, továbbá a Szolgáltató info@miniz.hu e-mail címére küldött elektronikus levéllel. Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy a jelen szerződés tartama alatt a hivatkozott e-mail címeket folyamatosan fenntartják, a beérkezett üzeneteket folyamatosan figyelemmel kísérik. A másik Félhez címzett, megjelölt e-mail címére elektronikusan megküldött nyilatkozat a megküldés napját követő munkanapon közöltnek tekintendő függetlenül attól, hogy az mikor vált a címzett Fél számára elérhetővé.
Megrendelő kijelenti, hogy őt a szerződés megkötésénél és nyilatkozatai megtételénél sem tévedés, sem téves feltételezés nem vezette, az abban foglaltak valódi és tényleges akarat-elhatározást tükrözi.
Amennyiben az ÁSZF valamely rendelkezése vagy rendelkezésének egy része érvénytelen vagy végrehajthatatlan, úgy az nem érinti az ÁSZF többi részének érvényességét. Felek ezúton kötelezik magukat, hogy ebben az esetben az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezést olyan érvényes vagy végrehajtható rendelkezéssel helyettesítik, amely a lehető legjobban megfelel a helyettesítendő rendelkezés szellemének és céljának.
Jelen ÁSZF a fentebb körülírt ügyleti célt szolgáló egységes akaratnyilatkozatot képez, éppen ezért pontokra bontása, illetve alcímekkel történt ellátása kizárólag az olvasás és a hivatkozás kényelmét szolgálja, azonban semmilyen módon sincs kihatással tartalmára, értelmezésére, alkalmazására, illetve bármely Fél jelen megállapodással elérni kívánt ügyleti céljára, ennél fogva ilyen hatállyal vagy céllal nem értelmezhető, illetve hivatkozható.
A szerződéskötést megelőző egyeztetések és szerződéskötési tárgyalások során az ÁSZF tárgyában szóban vagy írásban, illetve más formában tett nyilatkozatok, felhatalmazások, ellenvetések és megállapodások nem kötelezőek a Felekre nézve.
Felek kijelentik, hogy a vállalkozási szerződés és megkötése során nem hallgatnak el egymás elől olyan tényt vagy körülményt, amely a vállalkozási szerződés szempontjából jelentős. Jelen ÁSZF-re és a vállalkozási szerződésre a magyar jog irányadó.
Az Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben, továbbá az esetleges jogviták eldöntésére a magyar jog, elsősorban pedig a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) vonatkozó rendelkezései irányadóak.
A jelen ÁSZF-fel, a vállalkozási szerződéssel kapcsolatos minden vitás kérdést a Felek békés úton kísérelnek meg megoldani. A békés úton nem rendezhető vitás kérdések eldöntése során Felek kifejezetten kikötik a magyar bíróság joghatóságát és hatáskörétől függően az Érdi Járási Bíróság kizárólagos illetékességét.
A mindenkor hatályos ÁSZF-et Szolgáltató a saját honlapján közzéteszi, amennyiben az ÁSZF hatályos szövege kapcsán a felek között vita merülne fel, minden esetben a honlapon legutóbb közölt verzió az irányadó.
Diósd, 2024.11.24.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.